Новий KOVI 300 Advance FR (Free Ride) 2025 модельного року.

1. Двигун та КПП.
На 300 Advance FR встановлений агрегат з повітряно масляним охолодженням.

Двигун YB300H, що позначається за промисловим стандартом як 176FMN, є одноциліндровим 4-тактним двигуном повітряно масляного охолодження з верхнім розподільним валом (SOHC) і карбюраторною системою живлення.
Він є дуже гарним прикладом балансу між простотою конструкції та впевненим тяговим потенціалом.
Робочий обсяг: 286 см³
Хід поршня/діаметр циліндра: 63 × 76 мм
Ступінь стиснення: 9.02:1
Макс. потужність: 21 кВт при 8000 об/хв
Макс. крутний момент: 23 Н·м при 6000 об/хв
Маса сухого двигуна: ~30 кг
Стартер: Електричний, потужністю 0,4 кВт, працює від 12В
Система запалювання: DC-CDI - надійна та стійка при будь-яких обертах
Робоча температура циліндра: до 280 °C (у режимі максимального навантаження)
Максимальна допустима температура оливи: до 150 °C
Динаміка та характер потужності:
Двигун розвиває максимальний момент, що крутить, на середніх оборотах, вже починаючи з 6000 об/хв, що забезпечує стійку тягу і чуйність на ривках газу. Сама крива потужності плавно зростає до 8000 об/хв, де досягається пікова віддача, і зберігає стабільність до зони відсікання близько 9000 об/хв, не виявляючи зайвої вібрації. Це робить його особливо придатним для ендуро та легких туристичних моделей, де важлива контрольована потужність на середніх та верхніх діапазонах.
На 3000–5000 об/хв — двигун чуйний, добре тягне навіть на підвищених передачах.
В зоні 6000–8000 об/хв — розкривається характер спортивної тяги, без провалів та перегинів.
Після 8000 об/хв — йде стабілізація, що підходить для підтримки крейсерської швидкості.
Коробка передач з 6 швидкостями (схема 1-N-2-3-4-5-6) забезпечує широкий розподіл передавальних чисел, що підходять як для бездоріжжя, так і для шосе: Перша 2.667, Друга 1.867, Третя 1.438, Четверта 1.16. П'ята 1.000, Шоста 0.857
Особливість такого підбору полягає в наступному: Перехід з п'ятою на шосту (1.00 → 0.857) робить шосту передачу «овердрайвною», знижуючи оберти під час руху на високій швидкості і тим самим зменшуючи витрату палива та шум і таке співвідношення забезпечує:
- Хорошу тягу на першій та другій передачі для подолання підйомів та бездоріжжя;
- Плавне прискорення середніх передачах;
Комфортний крейсерський рух на п'ятій та особливо шостій передачі (приблизно 100 км/год при 7000 об/хв.
Чотириклапанна система згоряння значно покращує згоряння палива і збільшує потужність і крутний момент двигуна, що дає цьому двигуну явну перевагу серед двигунів навіть більшого фактичного об'єму.
Використання запатентованої кульової головки регулювального коромисла клапана змінює контакт між регулювальним болтом клапана і клапаном з традиційного точкового контакту на поверхневий, значно знижуючи контактну напругу і збільшуючи термін служби. Агрегат додав у моменті, що крутить, порівняно з 250-кою завдяки збільшеному ходу поршня, але при цьому максимум став розвивати на більш високих обертах - 8000 об/хв-1. Наявність балансувального валу зумовило знижені вібраційні моменти. Двигун працює у парі з плоскодросельним карбюратором Nibbi Racing PWK34. Налаштування карбюратора з більшою пропускною здатністю допомагають активніше реалізувати потенціал збільшеної кубатури та дозволяють двигуну ефективніше працювати у вищому діапазоні обертів. Сам агрегат укомплектований паперовим фільтром картриджного типу для очищення моторної оливи.

Агрегат працює в парі з плоскодроссельним карбюратором Nibbi Racing PWK 34. Налаштування карбюратора з великою пропускною здатністю допомагають активніше реалізувати потенціал збільшеної кубатури і дозволяють двигуну ефективніше працювати в вищому діапазоні обертів.

На ADVANCE FR з двигуном YB300H немає кікстартера. КПП в мотоциклі 6-ти ступінчаста. Потужний потенціал агрегату розподілений по ряду, який передбачає активну розкручування та відповідну віддачу. Таке поєднання спрямоване на розподіл рівномірно тяги мотоцикла в умовах їзди на місцевості зі значними підйомами. Рівномірність віддачі двигуна дозволить триматися в рамках однієї двох силових передач, без додаткових переходів на нижчий щабель. Такі налаштування у мотоциклі зроблені для тих, хто має бажання підкорювати підйоми.

Конструкція рами полегшена, основна частина залізна. Прямокутний переріз основних елементів + трубчастий переріз сполучених частин з інтегрованим заднім підрамником із алюмінієвого сплаву. Але задній підрамник теж виготовлений з алюмінієвого профілю та кріпиться до основної частини. Це дозволило полегшити раму та збільшити простір для розміщення прямоточного повітряного фільтра.

Розмір рами обумовлює збільшення довжини колісної бази новинок Kovi в порівнянні з тими ж конкурентами.
Висота по сідлу з шинами 21''/18'' складає 938 мм.
2. Шасі та підвіска
Передня вилка від виробника KKE з набором регулювань стиснення та відбою. Загальний хід 250 мм. Довжина стійки 900 мм. Діаметр пера 41 мм. Задня амортизаторна стійка з регулюванням стиснення та відбою та виносним компенсаційним циліндром. Довжина 465 мм. Хід 110 мм.


Баланс налаштувань у парі з вилкою дозволить вибрати більше варіантів під їзду на кількох типах покриттів. Однак на обох новинках підвіска відрізняється від SZC, яку ми використовуємо на старших KOVI. Але так і має бути, оскільки ADVANCE це KOVI, який виступає у доступнішому ціновому сегменті.
Траверса на ADVANCE FR встановлена полегшена, алюмінієва (із зміненими товщиною та висотою передньої та нижньої обойм).

Задній маятниковий важіль у версії ADVANCE FR виготовлений із алюмінію. Тільки він забарвлений у чорний колір.

Передача тяги на провідне колесо здійснюється за допомогою ланцюга CHOHO 520HS. Зірка задня кріпиться до маточини через 6-точкове з'єднання за допомогою внутрішніх болтів типу TORX. Розміри стандартних зірок 13 зубів передня та 49 задня.

Використано також полегшені, повністю алюмінієві кронштейни всіх сполучених елементів прогресії у кріпленні заднього маятникового важеля та амортизатора.Важелевий механізм та пов'язані елементи прогресії все виконані з алюмінію.

Конструкція уловлювача ланцюга ADVANCE FR відрізняється наявністю алюмінієвої основи, всередині якої розміщена сама робоча вставка з полімерного матеріалу.

3. Шини та ободи
На моделі встановлені алюмінієві обода зі сталевими спицями. Назва торгової марки виробника - UNISON J1.6 х 21" DOT/J2.15 х18" DOT. Ці варіанти справді якісні вироби і не викличуть нарікань на стійкість до жорстких умов. Сталеві спиці з діаметром 3,6 мм попереду і 3,8 мм ззаду з'єднують обід з легкосплавною маточицею. Не забули і про буксатори, які є стандартним оснащенням.

На модифікації ADVANCE FR встановлені колісні осі – термозміцнені з конструкційної вуглецевої сталі марки 10KП. За досвідом з версіями ADVANCE 250 ми використовуємо такий варіант, тому що він виявив себе з найкращого боку.
Розмірні параметри шин детально відображені у характеристиках. Зупинимося тільки на тому моменті, що задня покришка у варіанті 18'' має розмір 120/90-18. Вона збільшилася і за шириною, і за висотою профілю. Задня стійка амортизатора збільшилася по довжині ходу, тому що раніше такий розмір не можна було встановити без наслідків зіткнення з пластиком грязьового щита при максимальному ході стиснення. Розрахунки зробили, доопрацювання здійснили і тепер шина збільшеної ширини та профілю працюватиме максимально ефективно.

4. Органи управління та світлотехніка
На мотоциклі KOVI ADVANCE FR встановлено кермо IGP перехідного діаметру 22/28. Конструкція доповнена поперечною розпіркою для жорсткості.
Буферна вставка у місці кріплення керма – обов'язковий атрибут.
Звертаємо особливу увагу на збільшений кут повороту в кожен бік. Фактично він сягає 44,8 градуса. Ті, хто знає про що ми - обов'язково зрозуміє і оцінить зміст цього акценту.

А ще ми зберегли використання класних, зручних для будь-якого росту та дуже ергономічних за регулювальними можливостями дзеркал для пілотів різного росту та посадки.

Є окрема клавіша "стоп-старт" двигуна + кнопка активації електростартера. Наразі такий міні-блок розташований біля правої грипси. Сподіваємося, що така конфігурація буде кращою та зручнішою для всіх.
Ручка акселератора із коротким ходом. На сьогоднішній день це оптимальний варіант для такого типу мотоциклів. А ось сам виконавчий механізм ми вибрали один із найкращих за зручністю регулювання та надійності.

Захист рук входить до стандартної комплектації. Жодної економії на шкоду функціональності.

Важелі управління зчепленням і переднім гальмом укорочені по довжині, що складається, і забезпечені регулюванням відстані від грипси на довжину долоні. На важелі зчеплення є зручний регулювальний баранець для компенсації натягу або розпуску троса. Цікаво, що важіль зчеплення складається лише нагору. Вниз він не переміщається спеціально, щоб у разі торкання перешкоди не позбавити водія можливості активації зчеплення (при падінні мотоцикла єдиний варіант зміщення важеля – це лише вгору, а не вниз). Дрібниці, здавалося б, але насправді це дуже важливо.

Панель приладів типова. Вона така сама, як і на інших моделях KOVI. На ньому можна відстежувати обороти двигуна, швидкість та оцінювати заряд батареї. Для такого типу мотоциклів це принцип необхідної достатності.

Передня фара складається з п'яти окремих світлодіодів та LED-смужки габариту. Обтічник у верхній частині кріпиться за допомогою еластичних ремінців (раніше було різьбове кріплення). Це значно спростить доступ до елементів, прихованих за корпусом фари у разі потреби. Світловий пучок формується п'ятьма світлодіодами. Три нижні працюють на ближньому, а два верхніх активуються при включенні далекого світла.
Покажчики повороту компактні, вузькі, герметичні світлодіодні смуги, з еластичними та рухомими кріпленнями, 8 точковими світлодіодами (кожен) з дуже гарною яскравістю та в корпусному виконанні із достатнього стійкого до ударних торкань пластику. Вони зарекомендували себе як найбільш практичні з різних варіантів, тому вони входять у стандартну комплектацію і START і ADVANCE.

5. Гальма
Попереду двопоршневий супорт з діаметром гальмівного диска 265 мм та товщиною диска 4 мм.
Позаду однопоршневий супорт і диск діаметром 220 мм. та товщиною диска 4 мм.
Гальмівні магістралі армовані - їхній основний плюс вони більш м'які і можуть згинатися на значно більші кути, ніж поліамідні. (Поліамідні гальмівні магістралі хороші. Вони мають високу термостабільність - діапазон робочих температур від -50°C до +100°C. Практично повна відсутність внутрішнього розширення і "байдужість" до впливу зовнішніх агресивних речовин забезпечать тривалість служби. Мають дуже хорошу стійкість до впливу солей, луг мають чудові механічні властивості до стирання, відмінною ударною в'язкістю, особливо при негативних температурах. У зимовий час усередині трубок не утворюється водяний конденсат. АЛЕ! Вони будуть доречними на стрітових та дорожніх моделях, а не на ендуро, де падіння на землю та різні перешкоди можуть зашкодити поліамідній магістралі і тоді її потрібно буде змінювати. Тому ми пішли до більш ендурних провідників гальмівних компонентів.
Гальмівні безазбестові колодки із збільшеним вмістом латуньної стружки для підвищеного тертя на фрикційній парі диск-накладка.
ADVANCE FR у стандарті укомплектований брудозахисним кожухом переднього гальмівного диска.

6. Загальні конструктивні доповнення та особливості
У комплектації ADVANCE FR є алюмінієвий перфорований захист двигуна.
Загальна місткість бака 8,5 літра. Бак із поліефірного пластику, стійкого до агресивних середовищ. Зважаючи на те, що заправляти під пробку не варто, 7,1 літра – це реальний корисний об'єм, який зможе прийняти на борт мотоцикл. Пробка виконана з пластику та забезпечена клапаном для видалення надмірної пари.
Підніжки пілота виготовлені з нержавіючої сталі. Вони передбачено болт регулювання статичного горизонтального нахилу. Він дозволить встановити підніжку під кутом, що змінюється, до горизонтальної лінії. У цьому положенні її можна встановити та використовувати.
Шифтер КПП з алюмінію зі опорною частиною, що складається.

Випускна система виготовлена з нержавіючої сталі. Барило глушника збільшеного пропускного перерізу, щоб не підтискати потік газів на виході – для чотириклапанного двигуна це має важливе значення. "Псевдоприставки powerbomb" ми позбулися, тому що це був просто шматок додаткової труби (раніше ми позначили ось таку інформацію про нього: це дуже спрощена подоба резонатора Гельмгольця. Наскільки краще з ними, ніж без нього - ми не скажемо, тому що не знаємо) - тепер знаємо, тому позбулися. Однак встановили компенсаційне розширення випускної труби для згладжування пульсацій потоку та більшої площі для розрядки (щоб при різкому скиданні газу не було затику на протитиск зворотного потоку). Це справді працює. Збільшення потужності не буде, але двигун "дихатиме трохи легше". Передбачено наявність роз'ємного з'єднання, яке дозволить розстиковувати сам глушник із трубою за потреби.
А ще на прохання багатьох, хто експлуатує мотоцикл у житлових районах ми передбачили та встановили "флейту". Вона дозволить пересуватися у місті без зайвих Децибел, які не завжди привертають правильну увагу. Однак на виїзді Ви можете зняти цей елемент (і це слід зробити для звільнення дихання на високих обертах) та експлуатувати мото в інших умовах без протитиску у випускній системі.

Конфігурація та наповнення сидіння змінилося на краще, проте відразу говоримо, що диванним воно не стало.

Всі пластикові елементи бічних панелей, переднє крило, хвіст та кожухи (захист вилки, бічні вставки) на мотоциклі виготовлені з поліпропілену. Жодного тендітного ABS-пластика.

Модель ADVANCE 300 FR пропонується для продажу з повним пакетом реєстраційних документів для отримання техпаспорту та реєстраційного номерного знака. Тобто ті, хто ще не обзавівся причепом/лафетом для перевезення, зможуть добиратися до місця призначення на мотоциклі дорогами