Кількість
|
Вартість
|
||
|
Подорож - це завжди цікаво і захоплююче. Відкривати щось нове, бачити незвідане, знайомитися і пізнавати - в цьому сутність людини. А подорож на мотоциклі - це ще і спосіб випробування самого себе, своїх можливостей і сил. Не дарма в мотоподорожі щорічно відправляються десятки тисяч авантюристів усіх статей і віку. Мотоциклам підкорилися всі кліматичні зони і дороги, окрім гірських хребтів і океанічних обріїв.
Які бувають туристичні мотоцикли?
Подорожувати можна на чому завгодно, відомі випадки, коли континенти перетинали на скутері для доставки піци. Але подорож не повинна бути тягарем, а має приносити задоволення. А значить до мотоциклу для туризму пред'являються критерії, які і виділяють його серед іншої мототехніки.
Основними можна виділити:
- Належний рівень комфорту їзди, що дозволяє перебувати в дорозі досить довго і безпечно.
- Запас палива, що надає певну автономність.
- Можливість кріплення вантажу - або системи для різних кофров, або просто наявність багажника.
Інші речі, які підвищують зручність можуть бути опціональними, тобто встановлені в процесі підготовки мотоцикла до поїздки.
З розвитком мотоцикли для подорожей оформилися в три конкретних класи:
- Спорт-туристи. Створені на основі спортбайков, мають схожий силует і ергономіку, призначені для швидкого переміщення по дорогах дуже хорошої якості. Останній фактор сильно обмежує універсальність їх застосування.
- Люкс-турери. Величезні бегемоти, що представляють собою диван на двох колесах, з м'якими сидіннями, кавоваркою і неймовірних обсягів багажниками, в які знайдеться місце для собаки і тещі. Для неквапливого переміщення хорошими дорогами з високим рівнем комфорту, який можна порівняти з автомобільним.
- Туристичні ендуро. Ще їх називають мотоциклами подвійного призначення, дуалспортами або турендуро. Універсальні мотоцикли для руху по дорогах різного характеру - від асфальту до пустелі. Позашляхові можливості визначаються як конструкцією (кліренс, ходи підвісок), так і обвісом - змінюючи шини можна підготуватися до інших умов. Раніше туристичні ендуро створювалися шляхом конверсії дорожніх мотоциклів в більш всюдихідні. Втім, існує й інший варіант появи дуалспортів - під вищезазначені критерії переганяється ендуро-мотоцикл. Даний варіант, як правило, дешевше і доступніше за рахунок більш недорогої бази.
Ну і ще один клас туристичних мотоциклів, що з'явилися недавно, часто називають sport-adventure. Від дорожників їм дісталася зручна посадка і комфорт, від спорт-турерів - швидкості, а від турендуро зовнішність і високий кліренс. Такі собі кросовери в світі мотоциклів. На бездоріжжі вони поводяться теж як кросовери - тобто ніяк. Кліренс годиться тільки для бордюрів, а ходи підвісок яж ніяк не всюдихідні.
Саме клас туристичних ендуро є самим універсальним з усіх вищеописаних, і на таких мотоциклах здійснюються всі навколосвітні подорожі. Як мотоцикл на кожен день він теж підійде. Недарма його називають мотоциклом подвійного призначення. Вони комфортні на асфальті, можуть в різній мірі дати жару на бездоріжжі, на ньому можна і в місто, а при належному рівні підготовки - штурмувати пустелі.
Малокубатурні туристичні ендуро
Турендуро - це не тільки монструозний великий Гусак або дакаровска Африка Твін. І подорож це теж не завжди Памір або Трансамерика від Аляски до Ушуаї із заїздом в Мачу-Пікчу. Це ще й поїздка з Дніпра в Кам'янець-Подільський помилуватися видами, і назад через Бессарабію та Одесу. Або на пару днів махнути поганяти в Карпати, випробувати свої сили в горах. І в таких умовах великі бегемоти далеко не кращий вибір. Чим гірше дорога - тим легше повинен бути мотоцикл. Якщо навичок мало, то це правило стає критичним - важка техніка вимагає умінь, вони виробляються не за один рік. І зараз подорожувати стало простіше, при тому як технічно, так і фінансово. У нас є пропозиції серед легких малокубатурних мотоциклів подвійного призначення, які при мінімальній підготовці готові до невеликих і навіть середнії подорожей. Деякі моделі з заводу в комплекті мають кофри для речей, інші - багажну платформу або дуги для сумок.
Загалом до переваг малокубатурних туристичних ендуро можна віднести:
- Легка вага.
- Висока прохідність.
- Краща керованість на поганих грунтах.
- Економна витрата палива.
- Проста конструкція, і в разі непередбачених обставин - простіше ремонт.
- Вимагає менше навичок керування, ніж важкі мотоцикли.
- Менша вартість, як покупки, так і обслуговування.
Більшість подібних моделей туристичних мотоциклів зроблені саме на основі ендуро-байків, а значить їх позашляхові якості не викликають сумнівів, що значно розширює ареал експлуатації. А як відомо, найцікавіші і найгарніші місця лежать осторонь від хороших доріг. А почати можна з тест-драйву у нас в Дніпрі.