Кількість
|
Вартість
|
||
|
Круїзери - мабуть найстаріший з існуючих типів мотоциклів, що не втратив актуальність і в наші дні. Кожен поважаючий себе мотовиробник має в своєму модельному ряду хоча б пару моделей круізерів.
Круізер - трохи історії
Свою історію круїзери як клас беруть в 30-их роках минулого століття в США, і остаточно візуально і технічно оформився до 50-их років. Основними заводіями в мотоіндустрії Нового Світу були конкуруючі компанії Harley-Davidson і Indian. Притому саме другий бренд вважався законодавцем мотомоди. І якщо в наш час круїзери - це частіше іміджеві мотоцикли, то в ті часи вони були і утилітарними дорожниками, і спортбайками, і військовими робочими конячками. Притому все це поєднувалося в одному мотоциклі з мінімумом змін в конструкції. Універсальний солдат на всі випадки життя.
У нас часто клас круізерів неправильно називають чопери. Чому неправильно? Чоппер - це кастомний мотоцикл, побудований на базі круізера, і часто віддалено нагадує донора. Або взагалі круізероподобний мотоцикл, побудований з нуля. У США, в себе на батьківщині, круїзери традиційно називається Класики, як зовсім інший, звичний нам клас мотоциклів.
Конструкція круизеров
Класична, олдскульна канонічна конструкція круізера передбачає двигун V-twin з повітряним охолодженням. Але технології не стоять на місці, і мода теж мінлива.
З загальних особливостей круизеров варто відзначити:
- Особливий тип посадки, часто з витягнутими вперед ногами.
- Низьке сидіння.
- Висунута вперед вилка, що створює довгу колісну базу і великий трейл.
- Низький центр ваги.
Сюди можна було б віднести наявність хрому або чорного металу, але це не завжди актуально, оскільки з'являються нові, відмінні від класичних варіанти дизайну. А архаїчна конструкція все більше насичується новими технологічними рішеннями і електронікою.
Типи круізерів
Крім класичного круізера і його кастомних проявів - чопперів - є підтипи. Це і як стилістично по іншому виконані мотоцикли, так і такі моделі, що мають технічні відмінності.
Боббер
- Тип мотоциклів, що з'явився після Другої світової, і став бюджетним способом отримати спортбайк і брати участь на перегонах. Суть боббер проста - взяти круізер і викинути все зайве, що не бере участі в пересуванні мотоцикла по дорозі. А оскільки в залізному круїзері цього зайвого і важкого було чимало, то полегшити виходило досить пристойно. Відмінні риси боббера - відсутність обтічних елементів, крил, і інших необов'язкових речей. Сидіння - мінімалістичне, як на велосипеді. Мотор, два колеса, кермо і сидіння. Ода мінімалізму і егоїстичності, оскільки посадити пасажира банально нікуди.
Драгстер і Power-cruiser.
- Комусь дуже активному набрид занадто спокійний і навіть нудний характер круізера, і він вирішив надати йому вогника шляхом збільшення потужності двигуна. І заодно поганяти на такій форсованої "запальничці" на коротких відстанях - дрег-гонках. А довга база, низький центр ваги, стійкість на старті і тяглової крутний момент на низах цьому сприяли. Так з'явився цей особливий тип круізерів. Драгстери могли з легкістю принижувати спортбайки і суперкари на світлофорах, хоча самі по собі мали огидну керованість, і часто були небезпечні. Подейкують, що за кількістю відправлених на той світ і і лікарняні ліжка необережних гонщиків V-max може цілком конкурувати з спортбайками. Згодом для збільшення керованості і безпеки в конструкцію пауер-круізерів почали проникати новітні технології, що призвело до появи цілком сучасних моделей, які іноді називають спорт-Круізер. Яскравий представник подібного класу - Ducati Diavel. Вже нікого не бентежить велика кількість пластика і елементи дизайну, взяті від стритів і спортбайків - консолі, повітрозабірники і тд. Даний тип дизайну так сподобався покупцям, що почав з'являтися навіть в малокубатурних моделях, наприклад в LIFAN V16S. А чому б і ні - краси хочеться всім.
Про чопери ми вже згадували. Але якщо ви сильно хочете чопер, то можете на вашому Bajaj AVENGER поміняти дзеркала і обшити бахромою сидіння - і вуаля - ви кастомізували круізер і перетворили його в чопер! : -)
Плюси і мінуси круизеров
Круїзери - клас досить великий, і дуже є нюанси, які можуть бути як плюсом, так і мінусом. Наприклад посадка райдера. Ноги на круїзері слабо підтримують тулуб, виконуючи лише функцію управління, а значить всі удари на нерівностях приймає на себе через сидіння хребет. І на поганих дорогах спина болітиме. Але з іншого боку якщо ваша дорога рівна - подібна посадка досить комфортна і розслаблююча.
До недоліків круизеров варто віднести:
- Це не найкращий тип мотоцикла для поганих доріг з великою кількістю ям.
- Довга база не сприяє хорошій маневреності в вузьких місцях. Та й з бровками треба обережніше.
- Для далеких подорожей мотоцикл треба готувати. Скло, кофри і тд.
- Для любителів запалити варто подивитися щось інше.
Переваги круізерів:
- Довга база робить мотоцикл дуже стійким на дорозі.
- Низька посадка роблять круизер безальтернативним вибором для людей з невеликим зростом і особливо дівчатам.
- Низький центр тяжіння дозволяють легко справлятися з важким мотоциклом, не помічаючи його ваги. Навіть слабкій статі і на малих швидкостях.
- Спокійний характер і прогнозована поведінка.
- Вони красиві. Є щось в цих залізних конях магічне, яке притягує і чарівне. Великий простір для кастомайзинга.
- Простота конструкції і робота не на граничних режимах на збільшують довговічність мотоцикла.
Резюмуючи
Круїзери - це відмінний і зручний варіант мотоцикла для неспішного пересування по нормальним, не розбитим дорогам, як в місті, так і за його межами. І круізер не обов'язково має бути дорогим і важким - малокубатурних моделі також непогано справляються з доставкою водія і пасажира куди треба. Комфортна розслаблююча низька посадка в недалеких поїздках - тільки плюс. Далеко їздити можна, але треба підготуватися. Мотоцикл для розважливої і впевненої в собі людини.