Нова модель SHARX 300 - це дуже цікавий варіант популярних транспортних засобів для можливостей пересування поза межами звичайних доріг.
У цьому описі ми позначимо лише деякі технічні елементи конструкції новинки. Ми чекаємо на прибуття моделі, щоб можна було ознаймитесь з нею ретельно та надати більше інформації щодо загальних можливостях та деяких особливостях.
Силовий агрегат
Двигун на моделі встановлено цікавий. А його особливість у тому, що розроблявся він виробником спеціально для встановлення на квадроцикли, подібні до них 4-х колісні малоформатні баггі або схожі транспортні засоби для використання поза дорогами.
Кілька ключових особливостей агрегату полягають у тому, що коробку передач виділено в окремий елемент, вали КПП не перебувають у картері двигуна, тому що конструкція шестерних пар виконана в масивному габаритному форматі для "перетравлення" навантажувальних режимів руху техніки, на яку встановлено мотор. Не можна забувати про те, що в ній передбачено і два режими "HIGH" - підвищений і "LOW" - знижений. Габарити і вага деталей трансмісії в такому разі мають значення, тому що зі звичайного скутерного або мотоциклетного двигуна зробити живучу, надійну КПП для позашляховика все-таки дуже складно, такі варіанти швидше для малорозмірних квадриків підходять.
Картер двигуна окремий і особливої форми, щоб у режимах великого кута нахилу не було масляного голодування. Сам циліндр і головка циліндра мають достатню товщину корпусу, щоб у режимах температурних навантажень витримувати баланс нагріву без шкоди.
Рідинне охолодження з немаленьким за розмірами радіатором та вентилятором також покликане продовжити ресурс мотора, який штовхає вперед пристойний за розмірами і масою екземпляр ТЗ.
А перемикання між знижувальним і підвищувальним рядами виконує райдер за допомогою переміщення звичайного механічного важеля, сам механізм не має купу електронних датчиків, бо складність зворотньо пропорційна надійності. - Двигун має ступінь стиснення 10.7: 1 та двоклапаний механізм ГРМ. Він достатньо, але не надлишково потужній. Зворотний бік такої медалі - це збільшення надійності та моторесурсу агрегату (звичайно ми говоримо про двигун саме для цього транспортного засобу з урахуванням співвідношення кожного кілограма маси на одиницю потужності та навантажень на агрегат в умовах бездоріжжя).
У головці циліндру знаходиться один розподільний вал, який наводиться пластинчастим ланцюгом, а регулювання теплових зазорів на впускних та випускних клапанах іноді потрібно здійснювати за допомогою звичайних щупів.
З обох сторін двигун закритий захисними екранами для мінімізації попадання бруду/вологи в вузлові елементи. Живлення двигуна здійснюється за допомогою інжекторної системи
Трансмісія
Безступінчастий варіатор (CVT) є невід'ємною частиною самого двигуна. Стандартний тип КПП, що використовується на аналогічних всюдиходах. Конструкція немає особливих проблем, через ролики варіатору те ремінь, потужність передається в КПП яка має два режими:
Знижувальна (L) - в даному положенні досягається максимальний крутний момент при низькій швидкості, що необхідно для підняття в гору, буксирування або збереження постійно низької швидкості.
Підвищена (H): стандартний режим для звичайного руху квадроцикла. Перемикання між режимами їзди вперед і назад організоване за допомогою зручного, хваткого важеля, розташованого з правого боку. Єдиним обмеженням є необхідність зупинки для зміни передбачених режимів КПП.
Крутний момент передається за допомогою карданного вала на задній редуктор. Від редуктора розходяться дві півосі до лівого і правого колеса. Права піввісь проходить всередині порожнистої труби, яка є частиною маятникового важеля підвіски. Важіль виконаний у такому вигляді тому що це дає змогу зробити його масивнішим і стійкішим в умовах бездоріжжя.
Органи керування на кермі зберегли традиційне розташування кнопок і є простими і зрозумілими. Лівий блок керує усіма функціями. Біля нього знаходиться також активатор лебідки, але він розташований на окремому кронштейні, що дозволяє перенести його в інше місце (за бажанням/необхідністю). А поряд з ним розташований важіль стоянкового тормозу. Права гріпса має виключно гашетку акселератору та важіль передніх гальм.
Приборна панель у вигляді крану відображає основні параметри.
- датчик недостатнього тиску в масляній системі
- активоване гальмо стоянки
- контрольна лампа заряджання батареї
- індикатор недостатнього рівня палива,
- параметр індикації вибраного режима руху,
- тахометр та показник поточної швидкості руху,
- контрольна оампа температури,
- сигнальний індикатор несправності, якщо така має місце.
Комплектація SHARX 300 обов'язково припускає наявність фаркопа. Він стандартизований та дозволить взяти "на хвіст" практично будь-який причіп/трейлер/лафет. Конструкція продумана таким чином, щоб винос по довжині фаркопа, майже виключив можливість торкання причепа і задньої частини квадроцикла в небезпечному режимі "складання мініавтопоїзда". Тобто, якщо таке станеться, дишло причіпу швидше за все впорається в протектор шини і не дістане до корпусу всюдихода. Дозволена маса причіпу не оснащеного гальмами становить 130 кг.
Загальні корисні компоненти винесені на дві бічні панелі. USB-порт та розетка на 12 Вольт присутні. Їхнє розташування передбачає мінімальну можливість випадкового торкання підключених конекторів при керуючих діях кермом в активному режимі бездоріжжя. З іншої сторони на панелі передбачена кішеня для чогось по типу гаджетів або дещо іншого.
Передня підвіска SHARX 300 незалежна, виконана на подвійних поперечних, А-подібних важелях, пружинна зі збільшеною довжиною пружин та ступінчастим регулюванням переднатягу пружин. Сайлентблоки кріплення важелів забезпечені прес-маслянка для обслуговування. Задня підвіска моноважільна маятникова з інтегрованим корпусом редуктора з пружинно-гідравлічною амортизаторною стійкою.
У стандартну комплектацію входить лебідка з електричним приводом та металевим тросом 12 м. завдовжки. Вона розвиває тягове зусилля 3000 Lbs / 1361 кг. Таким чином, у разі коли можливості геометричної прохідності вичерпані в арсеналі є елемент, який допоможе вибратися зі складної ситуації та продовжити шлях. Керування лебідкою здійснюється типовим пультом, який розташований на лівої частині керма.
Сидіння Ви бачите на фото. Воно передбачає можливість посадки для двох осіб, але слід помітити що ці особи не повинні бути дуже габаритними))). Зручні ручки для заднього пасажира забезпечать йому впевненість, а конфігурація підніжок, поділена на дві різнорівневі частини, допоможе триматися належним чином. Його стопа не заважатиме водію у складних ситуаціях руху вниз або переміщення по змішаному рельєфу з купиною та вибоїнами.
Гальмівна система на SHARX складається з дискових гальмівних механізмів з гідравличним приводом. На лівій стороні керма знаходиться виконавчий резервуар та робочий механізм активації передніх дискових гальм діаметром 220 мм. Задні диски також мають діаметр 220 мм. (їх два - по одному на кожне колесо) і наводяться на дію за допомогою педалі гальма під правою ногою водія. Виконавчий циліндр заднього гальма має гідравлічний резервуар для рідини. Механічне гальмо стоянки також є - воно активується важелем розташованим біля керма, який приводить в рух тросовий механізм, а механічний актуатор на задньому лівому супорті стискає колодки та фіксує квадроцикл.
Зазначимо ще одну цікаву стильну річ, але без зайвих слів. На фото можна побачити. А вночі буде особливо виглядати.