FADA UNLi - електроскутер з літій-залізо-фосфатною батареєю підвищеної ємності та двигуном потужністю 2500 Ватт
Важливо: Електричний скутер FADA UNLi пропонується до продажу з наданням пакету документів для держреєстрації техніки в Сервісних центрах, що передбачає легальність переміщення транспортного засобу на дорогах загального користування виходячи з реєстраційного свідоцтва (техпаспорта) та номерних знаків встановленого зразка.
Модель електроскутера FADA пропонується в чотирьох варіантах кольору: сірий, чорний, червоний та синій.
Електроскутер FADA UNLi 2023 року року відрізняється від усіх раніше замовлених, більш високим рівнем технічного виконання.
У ній встановлена особлива батарея: LiFePO4 літій-залізофосфатна батарея із загальним номіналом 72V-30Ah (2160 Вт * год).
Переваги порівняно з раніше використаним варіантом модулю з літієвих батарей 18650:
- Хімічний зв'язок PO фосфату літію-заліза (LiFePO4) відносно стабільний і розкладається тільки при досягненні температури 700-800 градусів Цельсія. Навіть якщо батарея деформована і пошкоджена, молекули кисню не вивільняться і не відбудеться бурхливе загоряння. Таким чином, літій-залізний акумулятор має кращу термостабільність і безпеку. Безпечна експлуатація.
- Основною особливістю Li-FePO4 акумуляторів (LFP) є тривалий термін служби. Вони забезпечують понад 2000 циклів "заряд-розряд" (за умови заряду і розряду струмом в 1С). Після 1000 циклів "заряд-розряд" струмом 1С зниження ємності акумуляторів Li-FePO4 становить близько 10 %. Такі АБ допускають високу швидкість розряду струмом до 2С при тривалому розряді і до 10С при короткочасному розряді. Мають високий струм заряду до 0,5С, що значно зменшує час заряду акумулятора (1...2 години). Велика кількість циклів заряджання, яка не призводить до активного старіння. Таким чином перевагою є тривалий термін служби. Літій-залізо-фосфатний акумулятор не має ефекту пам'яті.
- При використанні спеціального зарядного пристрою, зарядка 1,5 C за 40 хвилин може повністю зарядити акумулятор. Можливість швидкого заряджання.
- Добра щільність енергії порівняно з іншими типами: літій-тіонілхлоридні (LiSOCl2) батареї, літій-діоксидмарганцеві батареї (LiMnO2 і LiMn2O4), літій-діоксидсірчані (LiSO2)
- Саморозряджання за кімнатної температури: 3-5% на місяць. Низький саморозряд.
Електроскутер ЮНЛі розрахований на перевезення двох осіб, включаючи водія, з максимальним комфортним розміщенням и може витримувати навантаження до 200 кг. Максимальна швидкість заявлена виробником до 60 км/год, а максимально можлива дистанція пробігу до 80 км. в економічному режимі їзди. Джерелом живлення у цьому скутері є літій-іонна батарея.
У стандартне оснащення входить:
- зарядний роз'єм USB;
- BLUETOOTH-модуль із системою аудіовідтворення формату MP3 (музики) з керуванням на кермі
- режим реверсу (задній хід);
- 3-х швидкісний перемикач швидкостей;
Режим "1" - максимально економічна їзда з пролонгацією ступеня заряду батареї (максимальний запас ходу);
Режим "2" - стандартний режим руху у будь-яких дорожніх умовах;
Режим "3" - потужнісний режим руху - максимальна тяга, динаміка та прискорення
- всі прилади освітлення і стоп сигнал оснащені світлодіодними лампами;
- для забезпечення безпечного зберігання електроскутера завод-виробник передбачив і оснастив цю модель охоронною сигналізацією з керуванням через брелок;
- багажна платформа
Розмірність і тип шин: передня 130 / 60-13, задня теж 130 / 60-13.
Диски алюмінієві легкосплавні. З урахуванням значних динамічних здібностей FADA UNLі для впевненого гальмування обидва колсеа забезпечені дисковими гальмами з гідравлічним приводом.
Конструкція мотора – прямий привід, виконаний у вигляді безщіткового мотор-колеса на постійних неодимових магнітах з датчиками Холла і максимальною піковою потужністю 2800 Вт. Номінальна потужність двигуна колеса – 2500 Вт.
Загальний опис LiFePO4 батареї та рекомендації щодо експлуатації електросуктера FADA UNLi
LiFePO4 акумулятори у порівнянні з іншими типами мають високу питому щільність енергії, що дозволяє забезпечити електроживленням навантаження протягом більш тривалого часу.
Даний тип батареї є технологічно вивченим, випробуваним на різних джерелах споживання, функціональним і безпечнішим на відміну від інших типів літієвих акумуляторних батарей. За рахунок оптимальних характеристик і більш очікуваним терміном служби (від 7 до 15 років), а так само за їх помірної вартості, літій-залізо-фосфатні батареї є одним з кращих рішень для застосування типу живлення і у вигляді джерела енергії для електроскутерів та подібної техніки.
Літій-залізо-фосфатні батареї характеризуються невеликим струмом саморозряду (2…2,5 % на місяць) та більшим терміном зберігання (понад 10 років), а також широким діапазоном температури зберігання (-40…+60°С). Даний тип батарей має стабільний хімічний склад і добре витримує високі температури. Вони не перегріваються, тому про температурний поріг можна взагалі не турбуватися.
Технічні параметри батареї:
Тип батареи: LiFePO4, LFP Напруга :72V
Питома електроємність Ватт у годинах на кілограм – 224 Watt*h/кg
С-рейтинг зарядки - 1C, Кількість циклів заряду/розряду - ≥1500 раз
Час заряду, год - не менше 5 г.
Саморозряд при температурі 20 градусів, від 2% - 2,5%, за 30 днів
Рекомендації з експлуатації:
Головною перевагою літій-залізо-фосфатних акумуляторів є їх довгий термін служби, невибагливість, більш висока безпека, оскільки при роботі не виділяється вибухонебезпечний кисень, що як результат дає можливість не турбуватися про займистість АКБ навіть при високій температурі. LiFePO4 акумулятори, як і нікелеві, мають дуже стабільну напругу розряду. Напруга на виході залишається близько до 3,2 В під час розряду, поки заряд акумулятора не буде повністю вичерпано. І це може значно спростити або навіть усунути необхідність регулювання напруги в ланцюгах, але ускладнити контроль заряду акумулятора, що залишився. Однак слід враховувати, що при порушенні умов заряду/експлуатації або "кулібінських експериментів у домашніх умовах" для збільшення ємності може статися їх загоряння. Однак це стосується всіх типів літій-іонних батарей.
Для забезпечення безпеки літій-залізо-фосфатних акумуляторів необхідно:
- виключити можливість короткого замикання;
- забороняється використовувати LiFePO4 акумулятор із пошкодженим корпусом.
- не рекомендується використовувати режим надлишкового тривалого часу глибокого розряду, а також частих нетривалих циклів заряду, які знижують тривалість циклічного терміну служби акумулятора.
- літій-залізо-фосфатні акумулятори можуть заряджатися в комбінованому режимі: з самого початку при постійному струмі (завбільшки 0.3С) до напруги в 3.7В (це значення залежить від виробника батареї), а далі зарядка буде проходити при постійному напрузі.
Зарядний пристрій працює за методом зарядки CCCV, тобто спочатку постійним струмом, а потім постійною напругою, подібно до зарядного пристрою для свинцево-кислотних і лужних акумуляторів. Основна відмінність у рівні напруги заряду: для літій-залізо-фосфатних акумуляторів номінальна напруга елемента 3,65 В, у свинцево-кислотних – 2,2 В, лужних – 1,5…1,6 В. Тому для забезпечення правильного процесу заряджання та максимального збереження ресурсу АБ обов'язково використовувати оригінальний зарядний пристрій, який входить до комплектації електроскутера!
Але як кожен продут, цей тип батареї не без недоліку:
LiFePO4 значно зменшує продуктивність при низьких температурах - це важливий параметр. Літій-залізо-фосфатні акумулятори не можна заряджати і використовувати при температурі нижче нуля. Заряджання батареї LiFePO4 за температури нижче 0°С призведе до утворення літієвого покриття, що знизить ємність батареї і може призвести до короткого замикання та пошкодження.
Пам'ятайте це щоб не стикнутися з проблемами через недбале збереження батареї або скутера в холодному приміщені у зимові дні.
Скористайтеся невеликою вагою батарейного модуля і ручкою для його вилучення і розміщення в умовах нормальних температурних режимів та періодичного заряджання, для того щоб навесні, скутер FADA UNLi знову для Вас став зручним транспортним засобом для пересування.