KOVI JNR 250 - це новинка 2023 модельного року
Форма та виконання рами JNR, яке відрізняється від інших моделей KOVI, надали змогу зменшити висоту по сідлу до 880 мм. (аналогічна висота по сідлу у пітбайка Kovi 150 c шинами 19/16) при цьому на мотоциклі ДжейЕнЕр встановлені ободи і шини звичного розміру 21/18.
У якості агрегату використовується новий чотириклапанний двигун повітряного охолодження 171FMM, потужністю 24,5 к.с., оснащений балансувальним валом і 6-ти ступінчастою КПП. У системі живлення встановлено карбюратор NIBBI серії NBR PWK32, зі збільшеним прохідним перетином та іншими калібруваннями жиклерів. Під ці ж параметри заточено і передавальне відношення - задня зірка буде на 48 зубів.
Мотоцикл оснащено бензобаком збільшеної ємності, який вміщує 12,5 літрів палива.
Співвідношення зменшеної маси моделі, досить потужного двигуна і приводної зірки забезпечить хороше тягове зусилля на старті, особливо під час руху по горбистій місцевості.
На моделі встановлено особливу передню вилку типу Double Function Fork (DFF). Абревіатура DFF означає, що пружина міститься в одному пері вилки, а масляний, амортизаційний демпфер - в іншому, оскільки кожне перо вилки виконує свою функцію, цим обумовлено найменування. У лівому пері вилки встановлено пружину. У правому пері пружини немає, а демпфірування відбою регулюється. Загальний хід 190 мм. Довжина стійки 840 мм. Діаметр пера 41 мм. Виробник SZC. У вилку залито масло Full-Synthetic Oil з в'язкістю 7.5W.
Крім цього, у KOVI JNR присутні і цивільні атрибути - багажна платформа і комфортна підвіска, світлотехніка і можливість реєстрації для переміщення дорогою загального користування. Випускна система моделі виконана з нержавіючої сталі. Для того, щоб власник міг вільно рухатися в межах населеного пункту, не приголомшуючи округу своєю присутністю, в торцеву частину випуску вмонтовано знімний рестриктор (флейта), що зменшить навантаження на вуха оточуючих. Водночас, під час експлуатації поза межами міст і селищ, можна видалити цей елемент і забезпечити мінімальний опір на випуску за умови активного використання потенциалу двигуна.
Особливо цікавою ця модель буде для людей не надто високого зрісту та для тих, хто зацікавлений у послідовному розвитку навичок їзди на мотоциклах подібного типу. Він зручний за посадкою, на ньому можна проїхати значну дистанцію, двигун наділяє його хорошими можливостями по активній їзді і при цьому він не позбавлений стандартних атрибутів звичайної функціональності.
1. Двигун
Чотирьохклапанний агрегат повітряного охолодження 171FMM, оснащений балансувальним валом і 6-ти ступінчастою КПП
Повнооб'ємний, зі справжніми 249 см3. має:
- Діаметр цилиндру 71 мм
- Хід поршню 63,1 мм
Формула розрахунку робочого об'єму: V=(3,14*r*r*h)/1000= 3,14*35,5*35,5*63,1/1000=249,69 см3,
де
- r — радиус поршню, тобто 71/2=35,5 мм
- h — хід поршню, 63,1 мм
На JNR як і на версії ADVANCE з новим двигуном не буде кікстартера. Ми не відмовилися від 6-ст КПП (така була і раніше на іншому двигуні і теж без кікстартера). П'ять ступенів з кіком може комусь і подобаються, але для того щоб досягти пристойної швидкості буде необхідно займатися самостійною творчістю з підбору інших зірок (це і час, і гроші, і зусилля). Ми обрали перший варіант, тому що діапазон передавальних чисел шестиступінчастої коробки ширший і він краще узгоджується з можливостями їзди в різних швидкосних режимах, це все ж таки більш функціональний мото.
Легкодоступність і конструкція повітряного фільтра збереглася і на цій моделі, спеціально для того, щоб забезпечити значний об'єм повітряного потоку і простоту в обслуговуванні.
А якісне виконання захисного щитка фільтра запозичене зі старших KOVI - три штифти-фіксатори виготовлені з металу, щоб гарантувати збереження елемента протягом тривалої експлуатації.
2. Рама
Рама на моделі особлива. Вона має інакшу геометричну форму та поєднаний тип силової клітки з трапецевидного і овального перетинів. Причому задня частина силового каркаса має інший кут нахилу, спеціально щоб зберегти розташування мотора трохи попереду від центру мас, а розташування сидіння і посадка водія зсунуті назад, трохи далі за центр (у протилежний бік від двигуна). Така конфігурація дала змогу розмістити всі стандартні елементи, оптимально розташувати бак суттєво збільшеного об'єму, та зберегти розподіл маси й оптимальне завантаження заднього колеса за наявності самого пілота. Бак з поліефірного пластику, стійкого до агресивних середовищ. З огляду на те, що заправляти під пробку не варто, 12,3 літра - це реальний корисний об'єм, який зможе прийняти на борт мотоцикл. Пробка виконана з пластику і забезпечена клапаном для видалення надлишкових парів. Рама сталева з інтегрованим заднім сталевим підрамником.
Висота по сідлу навіть з урахуванням абсолютно стандартною розмірності шин 21/18 становить від 875 до 895 мм в залежності від регулювання преднатягу пружини заднього амортизатору. Посадка на мотоцикл дійсно зручна для людей із широким діапазоном зросту.
Рама фарбується порошковою поліефірною фарбою з ефектом матовою шагрені, яка розроблена для фарбування металевих виробів різного призначення. Її використовують переважно для довготривалого та надійного захисту металевих виробів, які підлягають постійному впливу агресивних чинників зовнішнього середовища. Цей вид фарбування відзначається гідними захисними властивостями від механічного та УФ-впливу, завдяки поліефірним смолам, пігментам, стабілізаторам та добавкам, що входять до його складу.
3. Шасі та підвіска
Передня вилка типу Double Function Fork (DFF). Абревіатура DFF означає, що пружина міститься в одному пері вилки, а масляний, амортизаційний демпфер - в іншому, оскільки кожна перо вилки виконує свою функцію, цим обсуловлено найменування. У лівому пері вилки встановлено пружину. У правому пері пружини немає, а демпфірування відбою регулюється. Загальний хід 190 мм. Довжина стійки 840 мм. Діаметр пера 41 мм. Виробник SZC. У вилку залито масло Full-Synthetic Oil з в'язкістю 7,5W.
Задній амортизатор з регулюванням переднатягу пружини і виносним компенсаційним циліндром. Довжина 425 мм. Хід 80 мм. Полегшені, повністю алюмінієві кронштейни всіх сполучених елементів прогресії в кріпленні заднього маятникового важеля. Задній маятниковий важіль зі сталевого профілю.
Траверса на JNR встановлено полегшену, алюмінієву з різною товщиною та діаметром передньої та нижньої обойм). Діаметр для встановлення верхнього кріплення траверси - 48 мм, а для встановлення нижнього кріплення - 52 мм. Нижня частина обумовлює збереження кутової жорсткості.
Задній маятниковий важіль мотоциклу виготовлений зі сталі. А ось важільний механізм і сполучені елементи прогресії всі виконані з алюмінію.
Конструкція уловлювача ланцюга в виконана у вигляді елемента корпусного виконання з полімерного матеріалу. Передача тяги на ведуче колесо здійснюється за допомогою ланцюга KMC 520M. Зірка задня кріпиться до маточини через 6-ти точкове з'єднання за допомогою внутрішніх болтів типу TORX. Розміри стандартних зірок 13 зубів передня та 48 задня.
4. Шини та ободи
На обох версіях встановлено алюмінієві ободи зі сталевими спицями. Передній колісний диск, J1.6 х 21" DOT. Обод - алюмінієвий, маточина лита. Зі встановленим буксатором. Задній колісний диск J2.05 х 18" DOT. Обод - алюмінієвий, маточина лита. Зі встановленим буксатором. Сталеві спиці з діаметром 3,4 мм попереду і 3,8 мм ззаду.
5. Органи управління та світлотехніка
На KOVI JNR встановлено кермо перехідного діаметра 22/28.
Блоки керування на кермі теж особливі. Це новий формат подібних модульних пристроїв. Усередині кожного блоку кількість з'єднувальних дротів зменшено до мінімуму, а контактні пластини виконані з додаванням антиокислювача, щоб зберігати працездатність навіть у разі проникнення вологи. Сам корпус пристроїв також виконано з більш якісного пластику. Кнопка "старт-стоп" біля правої гріпси працює в наступному режимі: тиснему на кнопку на одне положення донизу - живлення подається, а наступне переміщення ще вниз активує стартер (кнопка підпружинена та після запуску перміщується в первинне положення). Переміщення кнопки вгору в режимі працюючого двигуна відключає подачу живлення на комутатор та двигун зупиняється. Кнопки на лівому блоці працюють як і на інших моделях інтуїтивно зрозуміло.
Важелі управління зчепленням і переднім гальмом. Вони укорочені за довжиною та забезпечені регулюванням відстані від гріпси на довжину долоні. На важелі зчеплення присутній зручний регулювальний вентиль для компенсування або розпуску натягу троса.
Панель приладів присутня. Вона така сама як і на інших моделях KOVI. Вона не зручна у швидкому зчитуванні інформації, але головне її призначення в тому, щоб можна було бачити оберти двигуна, швидкість і оцінювати заряд батареї. Для подібного типу мотоциклів - це принцип необхідної достатності.
Передня фара на основі LED-елементів. Вона складається з п'яти окремих світлодіодів та LED-смужки габариту. Обтічник у верхньої частині крипіться за допомогою еластичних ремінців. Це значно спростить доступ до елементів, які приховани за корпусом фари у разі необхідності.
Покажчики поворотів теж сучасні такі самі як на старших KOVI.
6. Гальма
Попереду двопоршневий супорт з діаметром гальмівного диска 260 мм і товщиною диска 3,5 мм. Ззаду однопоршневий супорт і диск діаметром 220 мм. і товщиною диска 3,5 мм.
На гальмах JNR не було мети зекономити, тому конструкція передніх та задніх майже така саме як на версії KOVI LITE з оновленою конструкцію заднього гальмівного супорта. Напрямний стрижень, який проходить крізь фіксуючі отвори на фрикційних накладках, тепер не закручується шестигранником, а фіксується шплінтом. Дуже просто зняти його та витягнути колодки. Для цього не потрібно знімати супорт. Зручно буде мити вузол і витягувати накладки для очищення у разі забруднення або необхідності заміни. Армовані гальмівні магістралі застосовани також на цьому мотоциклі як спереду так і для активації задього гальмового механізму.
7. Загальні конструктивні доповнення та особливості
Підніжки пілота виконані з нержавіючої сталі. Підніжки для заднього пасажира доступні до замовленя та придбання у якості додаткового елементу. Передбачено можливість їхнього виконання використовуючи штатні посадкові місця на рамі
Шифтер КПП з алюмінію зі складною опорною частиною.
Випускна система моделі виконана з нержавіючої сталі. Для того, щоб власник міг рухатися в межах населеного пункту, не приголомшуючи округу своєю присутністю, в торцеву частину випуску вмонтовано знімний рестриктор (флейта), що зменшить навантаження на вуха оточуючих. Водночас під час експлуатації поза межами міст і селищ можна видалити цей елемент і забезпечити мінімальний опір на випуску за умови активного використання потенциалу двигуна.
Усі пластикові елементи бічних панелей, переднє крило, хвіст і кожухи (захист вилки, бічні вставки) на мотоциклі виконані з поліпропілену. Ніякого крихкого ABS-пластика.