Кількість
|
Вартість
|
||
|
Спортбайк. Наша уява малює щось таке, що пролітає повз на шаленій швидкості, з гучним звуком, і втиснути в мотоцикл райдером, запакованим в шкіряний комбінезон. І це щось в нашому розумінні обов'язково з двигуном об'ємом не менше 600 "кубиків" а краще відразу літр, інакше пацани з району не зрозуміють. Чи так це насправді? Взагалі ні!
Для чого потрібен спортбайк?
Відповідь проста - для спорту. Це снаряд, призначений для їзди по треку і участі в змаганнях. Усе! Решта - варіації. Так вийшло, що цих варіацій набагато більше, ніж самих змагань і спорту. Тисячі "спортух" треку в очі ніколи не бачили, а ось понавалювати вночі по району, ревучи прямотоком - це так, це можна. Проте, сформувалася певна мотокультури, і тисячі любителів їздити зігнутим в три погибелі готові платити за це. Все спортбайки випускаються омологовані для доріг загального користування - мають кріплення номера, дзеркала, оптику і все, що потрібно за правилами для цивільного мотоцикла.
Але три основні ознаки спортбайка завжди незмінні:
- Велика кількість пластикового обвісу, що дає мотоциклу кращу аеродинаміку серед всіх.
- Креветочна посадка, райдер просто втиснутий в мотоцикл - знову ж таки, для кращої аеродинаміки.
- Двигун - навіть версії спортбайков, зроблені на основі цивільних моделей мають переналаштовані мотори.
Про моторах варто сказати окремо. Двигун спортбайка любить, щоб його крутили. Свою повну потужність він віддає в другій половині оборотів і навіть вище, в верхньому регістрі. Стрілка тахометра на "спортачі" практично завжди в червоній зоні. "Низи" у таких моторів м'яко кажучи ніякі. І це нормально, хоча і вимагає більш пильного догляду і регулярного обслуговування. Відповідає мотору і коробка передач, в якій нижчі передачі дуже короткі, і основна робота передбачається саме на високих. Інші особливості спортбайків - досить низька вага, високий центр ваги, вузький аеродинамічний корпус з можливістю закладати апарат в поворотах "під коліно," кліпони замість керма, широкі асфальтові сліки, і інші деталі. В конструкції і ергономіці спортбайка все підпорядковано одному - швидкості і динаміці, часто на шкоду комфорту.
Малокубатурних спортбайк - що це і навіщо?
Відповідь та сама - для спорту. Власники R1 і літрових "джіксеров" з піною у рота почнуть доводити, що це все дурниця, і будуть неправі. Існує цілий клас шосейно-кільцевих гонок, відомих як Moto3, в яких беруть участь мотоцикли з чотиритактним двигуном об'ємом до 250 куб. см. На таких крихітках ганяються за призи і світову славу, і звідси вийшло чимало чудових пілотів. У гоночної лінійці кожного поважаючого себе мотовиробника є подібна модель. Адже малокубатурний спортбайк - це не тільки змагальний болід, але і кращий навчальний і тренувальний мотоцикл для цієї справи. Навчати на ньому новачків в мотоспорті набагато легше, безпечніше, і що важливо - дешевше. Такі мотоцикли мають ті ж габарити і особливості управління, як і старші побратими, на них можна чудово відпрацьовувати техніку водіння, звикати до посадки і ергономіки. І повірте - навіть незважаючи на швидкості до 150 км / год, гостроти відчуттів "мікроспортуха" дарує не менш ніж літровий родич.
Китайський малокубатурних спортбайк - навіщо він?
Так виходило, що тривалий час малокубатурні "спортухи" були практично недоступні у нас через нерозвиненість подібних змагань, хоча попит на них був. А ті крихти, які потрапляли в б/в-стані, були зовсім не в кращій технічній формі. Адже спортбайк - це спортивний снаряд, він їздить по треку, працює на межі, і вже його точно не шкодують. Порожню нішу заповнили китайські виробники. Перші проби пера були просто стилізовані під "спортачі" за допомогою великої кількості пластику дорожні мотоцикли, зі звичайними цивільними моторами. Згодом у цих самих моторів стали змінювати налаштування та робити підвіски на більш спортивний манер. Сучасний китайський спортбайк - це карбюраторна модель з геометрією шасі і аеродинамікою "дорослого" мотоцикла, яка чудово підійде як для навчання і тренувань, так і для щоденного застосування любителем специфічної посадки. Мотори в таких моделях - це переналаштовані цивільні, і відрізняються високим ресурсом і довговічністю. І звичайно, головний плюс китайських спортбайков - їх ціна. За цю вартість навіть БВ - японця на ходу кошлатих років не купити.