Нова генерація моделі мотоцикла Challenge ADV 250 призначена насамперед для тих, хто полюбляє мотопробіги по різних типах доріг, але без крос-рейдів по бездоріжжю розораних полей. Це скоріше варіант легкого ADV для прихильників активного відпочинку або тих, хто любить відхиляться від типових доріг і орієнтований на напрямки в пошуках пригод (у хорошому сенсі цього слова).
Як агрегат використаний одноциліндровий 4-клапанний двигун FE250 виробництва LONCIN. Цей агрегат більш сучасний і потужніший агрегат з радіатором масляного охолодження. Фактичний обсяг агрегату збільшився до 249 см3. Цей вигатель ми вже добре знаємо і переконалися в його життєздатності та хорошому потенціалі, оскільки він встановлений на Tekken і дуже добре себе зарекомендував. До того ж на нього у нас вже є запчастина база, яка дозволяє його обслуговувати.
- Клапанний механізм чотириклапанний. Розподільний вал один і наводить всі чотири клапани через коромисла. Заспокійник ланцюга вздовж усі довжини, щоб виключити коливання у поєднанні з провідною зіркою та зменшити шумність при роботі на середніх та високих оборотах. Ще особливість - для регулювання клапанного механізму потрібно буде знімати повністю клапанну кришку - вікна, як раніше, доступу до всіх 4 клапанів вже не нададуть. Однак кріпиться кришка всього двома болтами, дає повний вільний доступ до всього механізму і забезпечена гумовою об'ємною по профілю прокладкою з фторкаучуковими домішками.

- Діаметр циліндра 71 мм, а хід поршня становить 63 мм. Двигун «крутильний» і виявлятиметься його потужна активність буде на більш високих обертах.
- Ступінь стиснення 9.6:1, але бензин бажано не менше A-95 (принаймні якщо це нормальний А-95). По маслу теж є технологічне доповнення: коли температура повітря більше 10 градусів рекомендується стандартно використовувати напівсинтетику 10W-40 (мінералка 15W-40 пішла у минуле), а якщо холодно, то заливати потрібно 10W-30.
- Розподільний вал, як і раніше, один і приводить всі чотири клапани через коромисла. Заспокоювач ланцюга подовжився до максимуму і розташовується вздовж всієї довжини, щоб виключити коливання в сполученні з провідною зіркою і зменшити гучність під час роботи на середніх і високих обертах. Ще особливість - для регулювання клапанного механізму потрібно буде знімати повністю клапанну кришку - вікна, як були раніше, доступу до всіх 4 клапанів уже не нададуть. Однак кріпиться кришка всього двома болтами, дає повний вільний доступ до всього механізму і забезпечена гумовою об'ємною за профілем прокладкою з фторкаучуковими домішками.
- Передбачено у конструкції та знімний фільтруючий елемент масляного фільтра (На 166-му його не було). Зручний доступ до нього знаходиться на правій кришці двигуна. Це і обслуговування зробить зручнішим і продуктивність заміни стану агрегату поліпшить при оновленні масла. До речі, сам картридж паперового фільтра. Радіатор масляного охолодження розташований досить високо, щоб звести до мінімуму пошкодження.Повнопотокова масляна система у двигуна працює так: маслонасос викачує з картера масло і весь об'єм нагнітає виключно в порожнину радіатора, потім олія з радіатора проходить через фільтр, а після цього надходить у двигун - це стандартний повний цикл.
- КПП на 6 ступенів, головна передача 2,864, що є більш швидкісною, в парі з 6-ст трансмісією і дозволяє мотоциклу легко підтримувати режим руху в діапазоні 85-105 км/год без надмірної розкрутки двигуна. Для тривалих за часом і кілометражу поїздок це важливо, тому що й витрата палива не буде надто значною і шум двигуна меншою мірою генеруватиме дискомфорт. Кікстартер не з'явився, тому що для його розміщення немає місця, а відмова від 6-го ступеня (варіант 5-ступінчастої КПП, але з кікстартером існує) був би набагато напруженішим для власника, який катає на дальняк, бо для підтримки пристойної швидкості двигун виходив би у вищий регістр за оборотами.Конструкція приводу мотоцикла складається з 520 ланцюга. Передня зірка має 13 зубів, а задня на 44. Загальна кількість ланок ланцюга - 110. Також передбачений уловлювач ланцюга, встановлений перед веденою зіркою.

- Кошик зчеплення розрахований на передачу збільшеного моменту, що крутить. На ефективність спрямовані і зміни робочих частин зчеплення: 4 фрикційні диски мають збільшену товщину 3 мм і зовнішній діаметр 101 мм кожен, а сполучні з ними провідні диски 2 мм і зовнішнім діаметром 125 мм. Ще один, п'ятий фрикційний диск, який активніше працює на етапі змикання зчеплення, має зовнішній діаметр 108 мм, щоб збільшити площу первинного дотику ведених і провідних елементів.
- Для новинки Challenge ADV 250, з урахуванням її очевидного призначення, в стандартній комплектації передбачені корисні доповнення, такі як: захист рук, кронштейни з боковим захистом і задня багажна платформа.


Посадка на мотоциклі також передбачає формат можливих комфортних тривалих поїздок. Основний момент відмінності від багатьох інших моделей полягає в зручній посадці райдера. Це обумовлено іншою конфігурацією розташуванні сидіння і керма відносно один одного і форми бака, який від самого початку орієнтований на геометричні параметри і правильні ухили його бічних частин у боки і у вертикальну площину.

На фото ви бачите, що різниця у величинах по вертикалі є значною. Це виконано навмисно, щоб забезпечити їзду з прямою спиною та зручним розташуванням рук з невеликим вигином у ліктьовому суглобі. Не потрібно нахилятися до керма або впиратися в нього повністю витягнутими руками та розсунутими на значний кут ногами. У цьому є сенс більшої зручності їзди на пристойну відстань.
- Важливо, що модель мотоцикла Challenge ADV 250 може оснащуватися двома типами шин в залежності від комплектації!!! Так що при замовленні обов'язково врахуйте цю особливість і вирішіть насамперед для себе, який тип шин Вам необхідний - дорожній або офроуд.


Передня фара і задній ліхтар, а також покажчики повороту на Challenge ADV 250 виконані в теперішньому стандартному LED-форматі. Про ступінь освітленості дороги нічого говорити поки не будемо – для початку потрібно оцінити наживо, а не на фото. У кожного різне сприйняття. Смужки габаритних вогнів поділяють обидві секції по зміщеній вертикалі. Однак такий варіант габаритів не дозволяє оцінити сам форм-фактор мотоцикла на дорозі в темряві, тому до штатного опціону були додані захист рук з торцевим кріпленням і повторювачами поворотів.LED-підсвічування виконане в такому ж спектральному спектрі що і габарити і має бути підключене з ними в один ланцюг живлення. Тоді неприємних ситуацій у райдера під час руху вночі буде менше.

- Задній ліхтар стоп-сигналу теж на основі світлових LED елементів та розташований досить високо, щоб бути помітним. А вказівники повороту знаходяться ще вище і рознесені в сторони на таку ширину, щоб встановлений багажний кофр їх не закривав від огляду тих, хто рухається позаду. Променеві корпусні поворотники з яскравими світлодіодними елементами. Вони і практичні і помітні та надійні. Гумова ніжка кріплення з добрим радіусом вигину дозволить їм зберегти цілісність навіть у нестандартних ситуаціях.

- Панель приладів – це кольоровий РК-дисплей. Відображає стандартні основні показники. Зручно, що маркери нейтралі та індикатори освітлення знаходяться в зоні чорного фону - вони видно навіть за достатньої зовнішньої освітленості. Тахометр дрібнуватий в нижньому регістрі, але в цілому, у міру збільшення обортів ризики індикаторів стають довшими і краще проглядаються. А показання швидкості та індикатор обраної передачі читаються легко – це зручно.

А ще ми відмовилися від штатних безглуздих і незручних кнопкових блоків керування. Зробили це тому, що вихідні модифікації вже випробували на різних інших моделях та їх бюджетність повністю відповідала поганій функціональності та низькій надійності. Варіанти на фото - це штатне виконання для Challenge ADV 250. Ці блоки забезпечені не тільки нормальними, а не ламкими кнопками, що випадають, вони мають хороші контактні елементи і набагато краще захищені від попадання вологи. Обов'язково передбачена кнопка "Аварійка", а активатор "СТАРТ-СТОП" двигуна розташований поруч з кнопкою стартера. А ще важливий момент полягає в тому, що райдер здебільшого використовуватиме повноцінні мотото рукавички. Так ось у такому екіпі розташування кнопок дуже важливо для того, щоб керувати інтуїтивно - саме тому на цих блоках кнопки та важелі режимів освітлення/поворотів мають пристойні розміри і знаходяться один від одного на зручній для безпомилкового руху пальців відстані. Може комусь це здасться дивним, але насправді ми самі їздимо на мотоциклах і, повірте, у нас було багато можливостей порівнювати жахливе зі зручним.
Важіль підсосу теж зручний у режимі звичайного запуску холодного двигуна - це скоріше приємне доповнення.


Елементи гальмівної системи простіше розглянути на мотоциклі. Дискові гідравлічні гальма без особливих вишукувань – нормальні робочі механізми. Двопоршневий супорт попереду та однопоршневий ззаду. Робочий циліндр заднього супорта герметичний, без додаткового виносного пластикового резервуара – з урахуванням їздової приналежності мотоцикла це безумовна норма. Гальмівні магістралі з поліаміду, як і на багатьох інших наших моделях.
ПІДВІСКА: спереду вилка перевернутого типу з діаметром пера 41 мм, ззаду - моноамортизатор, який кріпиться через кронштейни прогресії до заднього маятника.

Сидіння заслуговує на трохи більше уваги. Воно досить м'яке, тому що товщина набивання пристойна і сама форма дозволяє розташуватися досить габаритним їздцям. Пасажир не почуватиметься як водій, але йому це за таких габаритів мотоцикла, теж цілком зійде. Тим більше, що опорні ніжки для пасажира опущені досить низько (на рівні маятника), щоб він не сидів у позі ембріона, постійно навалюючись на водія, а все-таки міг розташувати ноги зручніше в колінному вигині і триматися за передбачені з боків поручні. Матеріал облицювання сидіння гладкий, але він і особливого догляду не вимагає і мити його легко.
