Кількість
|
Вартість
|
||
|
За електротранспортом майбутнє. Цей факт вже не викликає сумнівів. В останні роки ми спостерігаємо переможну ходу автомобілів Tesla і появі електрокарів в лінійці кожного виробника. Але автотранспорт - прогресуюча, але все-таки не наймасовіша категорія електротранспорту. Причина прозаїчна - вартість. Поки автоелектротехнологіі важко назвати бюджетними і доступними для масового користувача, особливо якщо потрібно саме альтернатива бензиновому авто з відповідною автономністю. Інша картина з персональним двоколісним електротранспортом - вимоги до дальності ходу в цьому сегменті нижче. Сучасний рівень розвитку доступних технологій і поява масових виробників дозволяє робити більш доступними і прийнятними за вартістю - з обмовками звичайно. Не будемо торкатися зовсім вже персональних штук, типу моноколеса, гіроборда, самокату та подібних - з ними до сих пір незрозуміла ситуація в плані державного регулювання. В даному випадку розглянемо найпопулярніші двох і не тільки-колісні типи електричних транспортних засобів.
- Електровелосипеди.
- Електроскутери, вони ж моторолери на електричній тязі.
- Електромотоцикли.
Кожне з перерахованих вище ТЗ має свої переваги і недоліки.
Електровелосипеди
Найдоступніший вид персонального двоколісного електротранспорту, на якому можна рухатися тривалий час. І єдиний з усіх типів є самодостатнім і працездатним в разі повного розрядження батареї - педалі ніхто не відміняв. Являє собою класичний велосипед, обладнаний електродвигуном, батареєю та елементами управління. По класах діляться точно так же, як і звичайні педально-приводні побратими:
- Складні компактні моделі.
- Міські повнорозмірні велосипеди і їх підвиди.
- Електро фет-байки, хардтейли і інші позашляховики.
- Асфальтні електро-шоссери, туристи, гревели і подібні типи - рідше, але зустрічаються.
Основні відмінності у електровелосипедів - тип двигуна, його розміщення, і звичайно запас ходу. Втім, остання характеристика не настільки критично важлива, бо є педалі і ноги. Завдяки цьому електровелосипед може проїхати дуже немало - запас ходу від 30 до 100 км. Мінус у електровелосипеда мабуть тільки один - збільшена вага, в порівнянні зі своїм предком.
Електроскутери
Двох або рідше триколісне відкритий транспортний засіб, побудований за принципом свого бензинового побратима, але з електроприводом. Найпопулярніший на даний момент в світі вид електротранспорту. І вельми оптимальний для багатьох завдань, бо безболісно може замінити класичний паливний моторолер при певних режимах експлуатації. Так, має менший запас ходу, ніж простий скутер і коштує дорожче, але має менші експлуатаційні витрати. Може для кур'єра Glovo електроскутер - це не найкращий вибір (але це не точно), але для щоденних поїздок в магазин, на роботу або просто прогулянок в межах 20 - 30 км - це відмінний вибір. А можливість заряджати від звичайної розетки, відсутність вихлопних димів і зручність користування тільки сприяють зростанню популярності даного персонального електротранспорту. Тим більше, що поява на ринку масових моделей від китайських виробників і дешевших змінних акумуляторів неабияк зменшили вартість електроскутерів.
Електромотоцикли
А також їх різновиди - електромопеди і електропітабайки. Саме високотехнологічний напрямок електричного мототранспорту. Незважаючи на назву, найчастіше мають мало технічно і конструктивно спільного з бензиновими родичами - ну, залишилися два колеса з підвіскою, кермо і сидіння. Силова установка накладає специфічні особливості:
- Високий крутний момент, що дозволяє досягати божевільної динаміки на старті і при розгоні. Спортсмени оцінять!
- Більша витрата енергії при їзді на повному газу і навпаки - більш економну витрату при невеликих швидкостях і, зокрема, при русі по міських пробках.
- Більшість дорожніх моделей завдяки розташуванню батареї мають низький центр ваги і легко управляються,незважаючи на массу.
Існують моделі електроциклів на всі випадки життя - від міських шляховиків до змагальних кросових і не тільки моделей. Відсутність вихлопу, дешевизна експлуатації, легкість зарядки - це ті явні плюси, які варто виділити. Ну а необхідність стежити за зарядом з часом ставати звичкою. Електромотоцикл - це майже ідеальний транспорт для міських джунглів.
Чи потрібні права для електротранспорту?
Згідно із законодавством України, електричний транспортний засіб з потужністю двигуна менше 3 кВт не підлягає реєстрації, і для управління їм не потрібні водійські права. На нього поширюються ПДД, як для велосипеда. Моделі електротранспорту з двигунами від 3 до 4 кВт вимагають реєстрації та наявності водійського сподобивірний категорії А1 - тобто прирівняні до моторолерів. Електробайки та інший електротранспорт потужність понад 4 кВт вимагає повноцінну категорію А. На таку техніку поширюються правила дорожнього руху, як для мотоциклів.